Hoge klanttevredenheid en Cedeo-keurmerk voor OI
Iedere twee jaar komt Cedeo - de verstrekker van het keurmerk voor opleidingsinstituten – bij het Opleidingsinstituut DJI op bezoek. Ook dit jaar is een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd, waarbij een steekproef van klanten bevraagd werd op kwaliteit, continuïteit, klantgerichtheid en tevredenheid over opleidingen en dienstverlening. Dit resulteerde in prachtige resultaten: de klanttevredenheid over maatwerkopleidingen is gestegen van 91,2% in 2022 naar 97,6% in 2024 en de klanttevredenheid over open opleidingen van 92,8% naar 98,5%! Opnieuw is het OI verzekerd van het Cedeo-kwaliteitskeurmerk voor zowel maatwerk- als open opleidingen.
Onderzoek onder klanten
Cedeo baseert haar waardering op de ervaring van klanten. Daarom voeren de vertegenwoordigers van Cedeo een klanttevredenheidsonderzoek uit. Daarvoor benaderen ze een steekproef van OI-klanten, zoals inrichtingen, klinieken, landelijke diensten en ketenpartners. Ook kiezen ze een aantal deelnemers uit om vragen te stellen over hun tevredenheid met de opleidingen en dienstverlening. Afhankelijk van de uitkomsten van dit onderzoek wordt het Cedeo-keurmerk verstrekt.
“Ze zijn in staat om goede aanpassingen te maken die aansluiten bij onze wensen, en de voorbeelden die worden gegeven, passen goed bij onze praktijk.” – referent maatwerktraject
Het belang van de Cedeo-erkenning
Het onderzoek van Cedeo levert twee belangrijke resultaten op. Ten eerste, een onafhankelijke partij als Cedeo brengt in kaart hoe klanten en deelnemers de opleidingen en dienstverlening van het OI beoordelen. Dat levert mooie inzichten op op basis waarvan we ook de afgelopen twee jaren verbeteringen hebben doorgevoerd.
“De trainer liet ons zien hoe we onze sterke kanten konden gebruiken om elkaar te helpen na de training” – deelnemersevaluatie open opleidingen
Ten tweede, het keurmerk zelf. Deelnemers en klanten zijn ervan verzekerd dat de opleidingen van het OI voldoen aan hoge kwaliteitsstandaarden. Op de website van Cedeo staat het OI in een mooi lijstje tussen bekende en gerenommeerde opleiders zoals De Baak, NCOI, NTI, Windesheim en Avans.
We zijn blij met de waardering van klanten en deelnemers, die in het Cedeo-keurmerk tot uitdrukking komt en blijven met plezier werken aan kwalitatief hoogstaande opleidingen.